link építés

Linképítés árak: Mennyibe kerül egy link?

A linképítés olyan szolgáltatás, amely nélkül egyetlen digitális kampány sem működhet. A linképítés jó ár-érték arányának megértése azonban némi erőfeszítést igényel. Mit tartana tehát tisztességesnek, ha a linképítési szolgáltatások árazásáról van szó? Nos, erre nincs egyértelmű válasz. Ezért elmagyarázunk bizonyos tényezőket a linképítés optimális árának meghatározásához.

Tehát mi a szokásos linképítési ár skála?

Meglepő módon a linképítés ára nagymértékben változhat, havi 20.000 és 2.000.000 Ft közötti tartományban, az Ön által keresett minőségtől és mennyiségtől függően. Ez az ártartomány tartomány valószínűleg összezavarná Önt. De a linképítés költségeit hosszú távon úgy tudod a legjobban kiszámítani, ha meghatározol egy linkenkénti árat.

A DR és DA függő árképzési modell megértése

Míg a linkenkénti költség az egyik modell, amelyet ellenőrizhet, számos olyan eladóval és ügynökséggel találkozhat, amelyek a DR-t (domain rating) vagy a DA-t (domain authority) használják a szolgáltatás árazásának fő paramétereiként. Ezt nem nevezhetjük tökéletes rendszernek, mivel ezek a pontszámok harmadik féltől származó mérőszámok, amelyek nem adnak pontos képet egy weboldal valódi minőségéről. Azonban ezeket a pontszámokat széles körben használják viszonyítási rendszerként egy weboldal minőségének mérésére, más tényezők, például az organikus forgalom mellett.

A linképítés árai e rendszer alapján a minőségtől függően 2.000 Ft – 120.000 Ft tartományba eshetnek.

Esettanulmányok a linkköltségekről

Mivel a linképítő ügynökség pénzt keres az ügyfelek számára nyújtott szolgáltatásért, úgy gondolom, hogy érdemes bemutatni néhány esettanulmányt, hogy lássuk, hogyan becsülhető meg a linképítés tisztességes és átlagos árazása.

1. Az Ahrefs közel 700 oldallal állt kapcsolatban, hogy megnézze, mit kérnek a bloggerek és az oldaltulajdonosok azért, hogy linkeket helyezzenek el az ügyfelek számára. Ezeket a számokat felhasználva kiszámították, hogy egy oldalról származó backlink átlagos költsége 361,44 dollár.

2. A Siege Media, egy vezető tartalommarketing cég szerint az átlagos hosszú távú linkenkénti ár 500 dollár körül lehet.

A házon belüli és az ügynökségi árazás közötti különbség

Egy komoly linképítési kezdeményezés egy dedikált in-house szakemberrel teljes munkaidős feladat. Számíthat arra, hogy a folyamat sok időt vesz igénybe, mert sok munkával jár, a potenciális ügyfelek listáinak kialakításától kezdve a célzott megkeresésükig és minden egyes lehetőség ápolásáig.

Házon belüli linképítés

Ha már a házon belüli költségekről beszélünk, egy tapasztalt SEO szakember felbérlése havi 500.000 Ft. Szüksége lesz egy menedzserre is, aki végig felügyeli a linképítő szakembereket. Továbbá havonta összeadhatja a fizetett linkek költségeit, a vendégposztokkal történő linképítéshez szükséges tartalomkészítés költségei mellett. Néhány alapvető szoftverre is szüksége lesz, például az Ahrefsre több linképítési feladathoz.. Tehát jól el tudja képzelni, hogy ez mennyire összeadódna!

A másik oldalról nézve a házon belüli linképítésnek is van néhány nagyszerű tulajdonsága. Ott van az az előnye, hogy teljes kontrollt gyakorolhatsz a saját outreach csapatodra. Ráadásul a tartalmi kezdeményezését könnyedén összehangolhatja az elérési és linképítési erőfeszítésekkel.

Az idő biztosan gondot jelent, de ha komolyan gondolja, akkor elég jól tudja kezelni.

Vannak olyan nagyvállalatok, amelyek nagy tartalmi csapatokkal rendelkeznek, és ezt nagyon jól kezelik. Mesterien elsajátították a tartalom és a linképítés kombóját, hogy értékes forgalmat szerezzenek, és létrehoztak egy olyan csapatot is, amely tökéletesen együtt dolgozik.

Ügynökségi linképítés

Az ügynökségi költségek esetében minden azon múlik, hogy kit bíz meg a munkával…..

Mivel már beszéltünk a linképítés árképzési modelljeiről és választékáról, most arra fogunk koncentrálni, hogy eldöntsük, melyik ügynökséget alkalmazzuk.

A felső kategóriás tartalommarketing ügynökségek, amelyek végponttól végpontig tartó szolgáltatást nyújtanak, kampányonként 100.000 és 5.000.000 Ft közötti összeget számíthatnak fel, különösen az olyan nagyvárosokban, mint Budapest. Ha kiszámoljuk az átlagos linkenkénti költséget, az 20.000 és 120.000 Ft közötti tartományba esik.

Ezzel szemben kapcsolatba léphet az olyan linképítő szakemberekkel, mint a Gábor Webstúdió, akik jóval kevesebbet kérnek, linkenként 4.000-20.000 Ft-ot. Ráadásul a linkmennyiség növekedésével jelentős árkedvezményeket kaphat.

Vannak olyan ügynökségek is, amelyek nem adnának Önnek sok elemzést vagy betekintést a weboldaláról. Ők linkenkénti ármodell alapján dolgoznak, miközben fix áron kínálnak vendégposztokat. Ha szeretné ellenőrizni az e tér vezető szereplőit, elegendő egy gyors Google-keresés a „prémium linképítés” kifejezésre.