elektromos autózás 2023

Elektromos járművek trendjei és kihívásai Nagy Britanniában 2023

Az Egyesült Királyság kormánya, valamint az autógyártók és az eredeti berendezésgyártók jelentős beruházásokat eszközöltek annak érdekében, hogy az elektromos járművek elterjedése a töltőállomások számának növelésével beinduljon.

forrás: https://www.enlit.world/low-carbon-transportation/electric-vehicles/2023-predictions-electric-vehicle-trends-and-challenges/

Bár ez várhatóan folytatódni fog, még csak az elektromos jármű-elfogadási görbe elején járunk. Bíztató, hogy az elektromos jármű-k elterjedése meghaladja a belső égésű motorral hajtott járművekét, és csak 2022-ben 249 575 új elektromos jármű kerül az utakra.

Eddig főként a jómódú vezetők engedhették meg maguknak az elektromos jármű-ket. Az árcsökkentés a szélesebb körben való elterjedés ösztönzése érdekében továbbra is kihívást jelent, még az újabb modellek piacra kerülésével is.

Jelenleg a kereslet meghaladja a kínálatot, ami hosszabb várakozási időt és magasabb árakat eredményez.

A megélhetési válság csak tovább növelte ezt a szakadékot. Ha ehhez hozzáadjuk a recessziót és a magasabb inflációs rátákat, akkor a főáramú kereslet lassulása tovább fokozódik.

Tippünk: Érdemes beruházni egy otthoni elektromos autó töltő készülékbe, ami megfelelő használat esetén nem csak időt spórol önnek, de kevesebbe is fog kerülnie a töltés. Érdemes megnézni a wallbox.hu kínálatát, ahol az élenjáró márkák ajánlatai közt válogathat, emellett rengeteg hasznos információt talál az elektromos autózásról. 

2023-as energiaipari trendek előrejelzései

A viszonteladói piac is csapdát állít a megfizethető elektromos jármű-ket keresők számára – az új autók értékesítésének túlnyomó többségét a lízingelt járművek teszik ki, de amikor a lízingszerződések lejárnak, a sofőröknek választaniuk kell, hogy megvásárolják a járművet, vagy visszaadják azt.

Még ha több elektromos jármű-t is adnak vissza, az új járművek kínálatában tapasztalható késedelmek miatt a használt járművek ugyanolyan, ha nem drágábbak.

A nagyvárosi életmód globálisan növeli az egyenlőtlenségeket

Az elterjedés a nagyvárosi területeken fog összpontosulni, ahol a töltőállomások könnyen elérhetők és megbízhatóak.

Az olyan városok, mint London és San Francisco általában több tőkebefektetést kapnak, de az ezekbe a városokba be- és kiutazó átmenő útvonalakon is egyre több töltőt telepítenek majd, ami globálisan több elektromos jármű-folyosó kialakulásához fog vezetni.

A vidéki területek, a kisebb városok és a városok közötti egyensúlyhiány megteremtése azonban csak lassítja a szélesebb körű elterjedést.

Jelentős változások a fogyasztói magatartásban

A fenntarthatóság szempontjából a jelenlegi gazdaságban számos társadalmi kérdés készteti az embereket a járműváltásra, elsősorban a fenntarthatóság és az üvegházhatású gázok kibocsátása által okozott környezeti ártalmak.

És ott van még a márkahűség.

A Tesla például, a vitathatatlanul legelismertebb gyártó, közel 10%-os áremelkedést tapasztalt. Azok a fogyasztók, akik már a második vagy harmadik elektromos jármű-jüket vásárolják, a márkahűség, a csúcstechnológia és az Elon Musk cége által kínált hatalmas töltőhálózat miatt továbbra is beruházhatnak.

Egy új generáció felemelkedését látjuk, amely a technológiát helyezi előtérbe, és határozottan hisz benne.

Ha veszünk egy olyan régi autómárkát, mint a Ford, és mindenek középpontjába egy technológia nélküli akkumulátort telepítünk, az nem biztos, hogy vonzó. A történelmi autógyártók – a Rolls Royce-tól a VW-n át az Aston Martinig – jelenléte és ereje nem biztos, hogy elég lesz ahhoz, hogy a fenntartható gondolkodású vezetőket kizökkentse a Tesla szorításából.

B-terv – tartalék akkumulátorok a költséges töltés pótlására

2023 lesz az az év, amikor a kiskereskedők és a töltőállomások felmérik a töltés költségeit.

A 2008-as recesszió óta nem fenyegették ennyire a rezsiköltségeket és a végeredményt a növekvő működési költségek, a vásárlói kereslet csökkenése és az ellátási lánc kihívásai.

Az ingázó vagy általában utazó ügyfelek folyamatos áramlása nélkül pedig a töltési csúcsigény mérése kulcsfontosságúvá válik.

Jelenleg az áramszolgáltatók ellenőrzik az árakat, és a legtöbbjük „keresleti díjakat” alkalmaz – a leginkább használt óra csúcsárát használják fel a szervezetek egész napos díjazására.

A töltőállomásokkal rendelkező szervezetek tartalék akkumulátorokba fognak beruházni, vagy beépített tartalék akkumulátorokkal rendelkező töltőket fognak telepíteni, ahol maguk tudják kezelni a csúcsidőszakot.

A tartalék akkumulátorból áramot vonnak le, hogy egyenletesebb keresletet teremtsenek az ellátási forrásból, amely nem emelkedik ki, és a költségeket az egész nap folyamán azonos szinten tartja.

Ez okos megoldás egy olyan környezetben, ahol a költségek emelkednek, a kereslet csökken, és a vállalatoknak meg kell védeniük a nyereség- és veszteségmarzsukat.