Egy vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen az, hogy ne csak minél több ember ismerje meg a szolgáltatásait és a termékeit, de az is, hogy a megfelelő közönséget találják meg a hirdetéseik. A jó online marketinggel gyorsan és eredményesen meg lehet oldali egy cég népszerűsítését, természetesen akkor, ha a leghatékonyabb eszközeit használják a digitális marketingnek. Segítség lehet ebben a PR cikk és a sajtóközlemény is. Egy olyan embernek viszont, aki nincs otthon az online marketing világában, érdemes tisztába lenni azzal, hogy mi a különbség egy PR cikk és egy sajtóközlemény között.
Miért éri meg az online marketingbe fektetni?
A mai világban már tényleg fontos az, hogy egy vállalkozás online is jelen legyen. Kortól és nemtől függetlenül a legtöbben a mobiltelefonjukat és az internetet használják arra, hogy megtalálják azt a szolgáltatást vagy terméket, amire éppen szükségük van. Egyrészről ezért lényeges, hogy egy cég weboldala vagy hirdetései folyamatosan elérhetőek legyenek a világhálón. Másrészről pedig az is fontos, hogy azok az emberek találják meg ezeket, akiknek szánják a termékeket vagy szolgáltatásokat a cégek. Az online marketing ebben nyújt tökéletes segítséget!
Mi a PR cikk írás?
Az online marketing egyik hatékony eszköze a PR cikk. A PR cikk írása során olyan tartalmak készülnek, amik támogatják az adott vállalkozás termékeinek, szolgáltatásainak a megismertetését, és a weboldal nézettségét is növelni tudják a megcélzott közönség körében. Itt azonban nem csak az a lényeg, hogy formailag kifogástalan és informatív is legyen a cikk, de az is fontos, hogy jókor és jó helyen jelenjen majd meg egy PR cikk. Ebben mindenképpen érdemes profik segítségét kérni!
Mi a sajtóközlemény?
A sajtóközlemény szintén fontos eszköze a közönségkapcsolatok építésének. A legfőbb cél itt az, hogy a közlemény tartalma támogassa mind a céget, mind pedig az újságírók érdekeit. Lényeges, hogy az adott sajtóanyag ne csak megfeleljen az aktualitásoknak, de érdekes is legyen, hiszen így lesz esély arra, hogy az online világban minél több ember számára előtérbe kerüljön. Mivel a sajtóközlemény megírása sem nevezhető egyszerű feladatnak, így itt is célszerű hozzáértőkhöz fordulni segítségért!
Mi a különbség egy PR cikk és egy sajtóközlemény között?
Egy profi PR ügynökség mind a kettőt tudja vállalni, de azért vannak különbségek a kettő között. A jól megírt PR cikkek segítségével ahogy azt fentebb is olvasni lehetett, lehetőség van arra, hogy egy cég fő üzenetét eljuttassák a célközönséghez, valamint a fogyasztói bizalmat is növelni lehet. Egy hatékony sajtóközlemény megírása már ennél ezért összetettebb feladat, hiszen megfelelő hírértékűnek és aktuálisnak kell lennie ahhoz, hogy az adott anyagot egy újságíró valóban le is hozza majd cikként. A fenti linkre kattintva még többet megtudhatsz mind a PR cikkről, mind pedig a sajtóközleményről egy tapasztalt marketing ügynökség oldalán!